50 twarzy Greya. Na czym polega fenomen Christiana Greya?


Od prawie 3 lat w mediach i dookoła słyszę o Christianie Greyu.
Dzięki temu, że powieść nie schodzi z list bestsellerów, a teraz również za sprawą nadchodzącego filmu, zaczyna się z tego robić niezły intratny business. Dobry marketing robi swoje.
I tak oto mamy masowy wykup zabawek i gadżetów erotycznych, zestawów pielęgnacyjnych kosmetyków o takiej samej nazwie. Dlaczego nie zarabiać na kobiecej fantazji?

Ostatnio natrafiłam na parę hoteli oferujących usługi exclusive pod wdzięczną nazwą „Fifty shades of Grey”. Kuszące. Nie pozostaje nic innego, jak tylko ulec, a zapewne nasza wewnętrzna bogini będzie klaskać uszami ze szczęścia z takiego odpoczynku.
Bawią mnie również cenne rady poradników i magazynów: „Bądź jak Christian Grey w łóżku”, „10 pikantnych trików które możecie wykorzystać w swojej sypialni i które wzbogacą wasze życie intymne (od wersji light po wersję hard)”.
Niedługo pewnie wymyślą danie (chociaż lepiej by tutaj pasował deser), które będzie nazywało się jakżeby nie inaczej… 50 twarzy Greya !!!

W związku z tym z tego miejsca postuluję, aby już nazwać jakąś ulicę imieniem: Christian Grey. Why not?!

***
-Czytałaś 50 twarzy Greya, ten bestseller światowy? –pyta mnie jakiś czas temu koleżanka.
-Nie. Nie czytałam. – odpowiadam z uśmieszkiem.
- Kochana, to klasyka. Koniecznie musisz przeczytać! Mam całą trylogię. Pożyczę Ci. Czytała moja siostra, mama, siostra mamy i koleżanka mamy – odpowiedziała z dumą.
-Babci też pożyczyłaś…?! – palnęłam z uśmieszkiem.

Finał tej rozmowy był taki, że ostatecznie uległam jej namowom i swojej kobiecej ciekawości. Przeczytałam…
(By the way, wydanie około 100 złotych na pikantną trylogię sado-maso o seksualnym i agresywnym gnębicielu, uważam za bezsensowny wydatek. Tym bardziej, że nie jest to powieść górnych lotów, która musi rzeczywiście znaleźć się w każdej kobiecej biblioteczce. Jeżeli ulegamy trendom to można pokusić się co najwyżej na e-booka lub audiobooka, tak uważam).

Nie będę owijała i napiszę wprost: nie powaliła mnie ta lektura.

W przeciągu krótkiego czasu nastała moda na takie powieści (trylogia Dotyk Crossa, Zmierzch). Aczkolwiek seksem, intymnością interesowano się już od wieków, a to co związane z romansem i seksem zawsze będzie wzbudzało zainteresowanie. Ale czy my - Drogie Panie rzeczywiście pragniemy takiego „Nieustępliwego Sadomaso” w naszej alkowej…? Charyzmatycznego, inteligentnego, seksownego Przystojniaka, przepraszam, zapomniałam o najważniejszym – bogatego businessmena (!) - Christiana, który żyje dla pieniędzy, władzy i tak naprawdę boi się na dłuższą metę bliskości? Czy właśnie o tym fantazjujemy?

Jakby się zastanowić to tak naprawdę - wszystko to już było. Literaturę erotyczną tworzyła już od lat 80-tych m.in. Alice Rice. Spod jej pióra wyszło parę erotycznych pozycji: Przebudzenie Śpiącej Królewny, Kara dla Śpiącej Królewny, Wyzwolenie Śpiącej Królewny. Poza tym, do dzisiaj pamiętam jak z wypiekami na twarzy czytałam Pamiętniki Fanny Hill - Johna Clelanda będąc nastolatką (na tę książkę mięliśmy zapisy w klasie, bo przechodziła z rąk do rąk).

Co do samego filmu 50 twarzy Greya, to nie zbiera jak dotąd pochlebnych recenzji krytyków. Nie dziwie się, bo z reguły filmowe adaptacje książek nie wychodzą dobrze. Ze względu na różne oczekiwania, preferencje i wyobrażenia czytelników. Sama filmu jeszcze nie oglądałam i raczej nie wiem czy się skuszę. Zdecydowanie wole dzieła Alice Rice i Sylvii Day.

Jeżeli Panie dzięki E. L. James (a właściwie Erice Mitchell) zaczęły szczerze, bez wstydu rozmawiać o seksie, to ja jej w takim razie szczerze dziękuję i gratuluję. Aczkolwiek swoje erotyczne zachcianki i fantazje możemy również odkryć w inny sposób, np. oglądając pewne filmy od 18 lat;-).
Tylko błagam nie róbmy z 50 twarzy Greya wyznacznika idealnej zabawy seksualnej i drugiej Kamasutry oraz nie traktujmy jako klucza do spełnienia seksualnego.

Dwoje Takich - Ona

Share this:

CONVERSATION

0 komentarze :

Prześlij komentarz

Wszelkie komentarze zawierające obraźliwą i wulgarną treść będą usuwane.